بسم الله الرحمن الرحیم

تحریف کتاب شاهراه اتحاد توسط سایت العقیده

قسمت ششم

 

ناشر وهابی مدعی شده است:

 
"  اما این واقعیت است که این شخصیتهای بزرگواری که از تشیع به مذهب اهل سنت روی آورده اند نه تنها عالمند بلکه مانند سایر اهل سنت همواره داعی وحدت حقیقی بوده و هستند "

 اولا :   عقلا میگویند اگر کسی در  عقیده و مذهب خود شک کرد ، دلیل بر سنی یا شیعه شدن او نیست . او در عقیده اش دچار تردید شده است ، نه اینکه به مذهب دیگری متمایل شده است . تمایل به مذهب دیگر ،  دلائل خاص خودش را میخواهد که باید سایت"  العقیده " آن دلائل را ارائه کند و  البته چنین براهینی اقامه نشده است . 

 

 ثانیا  :  برگشت کسی از مرام خود  دلیلی بر بطلان آن عقیده نیست کما اینکه افرادی از اسلام روی گردان شده و  مسیحی و یا زرتشتی شده ا ند .

 
آیا به نظر ناشر وهابی ، اگر مسلمانی مسیحی یا بهائی و یا وهابی شد،  دلیل بر بطلان اسلام است  ؟ گفتار ناشر میرساند که سایت العقیده  دچار اشتباه و توهم و خیال شده است ؟

 
ثالثا  : اگر کسی از مذهب خود به مذهب دیگری عدول کند،  لازم است  چنین شخصی در آثار و نوشته های خود به این امر اشاره کند.

 
به عنوان مثال دکتر عصام العماد و دیگران که به عقائد شیعی روی آوردند ، در نوشته ها و سخنرانی های خود به صراحت به این گرایش اشاره کردند.  

 
رابعا  :  کسی که تغییر عقیده میدهد باید دلیل منطقی خود را بر تغییر عقیده نشان دهد و بصرف نقل سایت " العقیده " برهان اقامه نمی شود .

 
نتیجه :  این مطالبی که گفته شد در مورد آقای برقعی و قلمداران هم صادق است و از این دو نفر هیچ آثاری نیست که گفته باشند ما سنی شدیم .

 
این افراد در هیج جائی ادعا نکردند که سنی یا وهابی شدند و اگر سایت العقیده چنین دست خطی را داشت تا بحال آنرا با آب طلا نوشته و بر اساس آن مدارک ، تبلیغات وسیعی به راه می انداخت .

 
اما آقایان قلمداران و برقعی هم که داعیه  وحدت داشتند ، در زمان مرگ نه با اعتقادات شیعی مردند و  نه با مرام سنی .

 
زمانی که سایت " العقیده " در اصل کتاب آنها دست برده و مطالب آن را  تحریف کرده است ، دیگر نمی توان به مطالب این سایت پیرامون این دو نفر و سایرین اعتماد کرد . 

 
اما اگر سایت " العقیده " از وحدت سخن می گوید ، باید بداند :

 
همه علمای شیعه به دنبال وحدت بوده  و هستند و  ما امروز هم شاهد آن هستیم .

 
سخن دیگر اینکه اگر آقایان برقعی و قلمداران  داعیه وحدت داشته اند ،  چه ربطی  به این مطلب دارد که آنها سنی شده اند ؟ بصرف داعیه وحدت داشتن نه کسی سنی میشود و نه شیعه .

 
ضمنا ما عالمان  سنی را سراغ داریم که هم گرایش به شیعه داشته اند و هم داعیه وحدت ، ولی ما آنها را شیعه نمی دانیم . همچون احمد ذینی دحلان امام مسجد الحرام که کتاب " الفتنه الوهابیه " و کتاب " الاسی الطالب فی ایمان ابی طالب " را نوشته و این دومی گرایش او را به شیعه نشان میدهد.

 
و همچنین استاد محمود ابو ریه با نوشتن کتاب " الاضوا علی سنه  المحمدیه " به نقد بعضی از آراء اهل سنت پرداخته است ، ولی چون ایشان  نص بر امامت را قبول ندارد ما او را شیعه نمی دانیم ، اگر چه آقای محمود ابو ریه مذاهب اهل سنت را نیز  قبول ندارد و به اجتهاد خود عمل میکند .

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید